sábado, 19 de novembro de 2011

Speak English - breakfast at Joe's: lesson 32

1 - Vocabulary - Vocabulário
* Anyway /éni-uêi/ - de qualquer forma, de qualquer modo
* Beside /bissáid/ - ao lado
* Breakfast /brêik-fést/ - café da manhã
* Cheese /tchí-zi/ - queijo
* Coffee /kófi/ - café
* Cupboard /kôup-bôurd/ - armário
* Diet /dái-et/ - dieta
* Favor /fêivar/ - favor
* Instead /insté-di/ - em vez de
* Juice /djúiss/ - suco
* Log /lógui/ - tronco, lenha
* Menu /meníu/ - menu
* Orange /ó-rendji/ - laranja
* Pan /pênn/ - panela
* Perfect /perfék-ti/ - perfeito/a
* Rich /rí-tshi/ - rico
* Scrambled egg /iskrembôud-égui/ - ovo mexido
* Shape /shêip/ - forma
* Sink /sênki/ - pia
* Soft - Boiled egg /sófit-boeldégui/ - ovo quente
* Tea /tchi/ - chá
* Toast /tôus-t/ - torrada
2 - Useful expressions - Expressões úteis
* Here it is /ríuris/ - Eis, aqui está (usado em objetos)
* I slept like a log - Dormi como uma pedra.
* I'm coming /áimi-kaminn/ - Estou indo
* I'm on a diet /aimonna-daiét/ - Estou de dieta
* What would you like for breakfast? - O que você quer para o café da manhã?
* What would yoy like for dinner? - O que você quer para o jantar?
* What would you like for lunch? - O que você quer para o almoço?
3 - Verbs - Verbos
* Can /kén/ - poder (verbo auxiliar)
* Find /fáin/ - encontrar
* Get /guét/ - pegar, buscar
* Let /lét/ - permitir, deixar
* Make /mêik/ - fazer (no sentido de cozinhar)
* Sleep /islíp/ - dormir
* want /uónt/ - querer
4 - Grammar - Gramática
* Can ou Could - para pedirmos a alguém que faça algo
Ex.: Can you do me a favor? Você pode me fazer um favor?
Ex.: Could you please get me the butter from the refrigerator?
Você poderia, por favor, trazer-me a manteiga que está na geladeira?
* Can I have; Could I have; I have ou May I have - quando queremos pedir algo.
Ex.:
* Can I have some orange  juice, please? - Posso tomar um pouco de suco de laranja, por favor?
* Could I have a piece of cheese, please? - Posso comer um pedaço de queijo, por favor?
* May I have some coffee, please? - Posso tomar um pouco de café, por favor?
4 - Grammar - Gramática
* Differences between some and any.
a) There are some glasses in the cupboard.
     Há alguns copos no armário.
b) Would you like some cheese.
     Você quer um pouco de queijo.
c) Would like some help?
     Você quer ajuda?
d) Can I have some coffee?
     Posso tomar um pouco de café?
e) The students didn't do any exercisa.
     Os alunos não fizeram nenhum exercício.
f)  Do you have any yoghurt?
     Você tem iogurte?
5 - Exercise
1.Translate into English. (Traduza para o inglês.)
a) Você pode me dar o sal, por favor?
b) Você poderia trazer meu livro, por favor
c) Posso tomar um pouco de refrigerante?
d) O senhor pode esterar, por favor?
e) Você pode me passar os ovos mexidos?

2.Fill in the blanks with Can I, May I, Could you.
Ex.: Could you help me, please?
a) _____________ have some wine?
b) _____________ bring me some meat from the supermarket, please?
c) _____________ have a shower?
d) _____________ get me the spoon, please?
e) _____________ some bread, please

3.Fill in the blanks with some or any. (Preencha as lacunas com some ou any.)
a) do you have ________ margarine.
b)There are __________ forks in the drawer beside the sink.
c) Can I have _________ water, please?
d) She doesn't ___________ have children.
e) We have __________ money to give you.
f) He doesn't have ________ time to relax.

                                                                           FIM


Nenhum comentário:

Postar um comentário